Notulen Algemene leden vergadering 25 april 2024.
- Opening: 19.30u
- 54e jaarvergadering
- Aantal clubleden : 183
- Aanwezige leden: 60
- Afmeldingen : 38
- Agenda (eventuele aanvullingen vanuit leden: Geen aanvullingen, Corrie Koreman en Toon Klep geven aan straks iets voor de rondvraag te hebben.
- Notulen ALV 2023: Vastgesteld.
- Mededelingen:
- Gegevens leden administratie, 1 januari 2023 157 leden en 31 dec 2023 179 leden.
38 nieuwe aanmeldingen en 15 afmeldingen in 2023. Er is een lid overleden, Frans Wolters 17 oktober 2023, 87 jaar.
Er zijn dit jaar vier jubilarissen. Marjo Kouwelaar, 25 jaar lid, heeft de oorkonde het boulerke en een bos bloemen ontvangen tijdens het lente feest. De andere jubilarissen waren hierbij niet aanwezig. Corrie Wijnen en Ad Meeren zijn ook 25 jaar lid, maar konden ook vanavond niet aanwezig zijn. Berry van Eijk was wel aanwezig en kreeg het boulerke en de bos bloemen met oorkonde uitgereikt.
- Woensdagavond: Tijdens de winterperiode heeft er een pilot plaats gevonden met een extra speelmoment op maandagavond. Dit met het idee om de woensdagavond meer te ontlasten. Dit is ondertussen gecanceld ivm onvoldoende opkomst op de maandagavond. We gaan bekijken hoe we de bezetting van de banen beter kunnen regelen. Ideeën zijn welkom, u kunt ze mailen naar het secretariaat.
- Toiletten: Na een eerdere mail en meerder oproepen is het schrikbarend, onvoorstelbaar dat de mannen in staat zijn om steeds naast het urinoir te plassen. Hoe gaan we ervoor zorgen dat iedereen van een schoon toilet gebruik kan maken? We hebben helaas de taken van de bardienst uit moeten breiden met extra dweilbeurten tijdens de bardiensten. Het schoonmaakmateriaal staat in de invalide- toilet. Opmerking van Astrid Moorman: Ook de dames moeten “schudden” en achteromkijken voordat ze het toilet verlaten.
- Website: Cor Timmermans en Henk van Roode worstelen al een tijdje met de huidige website, er komt voor hen weinig duidelijkheid hoe ze deze moeten inrichten en beheren en het lijkt de beste optie als er een nieuwe website gebouwd gaat worden. Deze moet wel actueel bijgehouden worden. We zijn op zoek naar belangstellenden die de website willen beheren. Wie hiervoor animo heeft aub melden bij het secretariaat.
- Clubkleding kan gepast en besteld worden tot en met zondag 28 april, 29 april gaat de bestelling naar Intersport Oosterhout.
- Donatie: Wil en Jeanine Brekelmans worden bedankt voor hun bijdrage aan de club. Het is wederom de vergoeding van de werkzaamheden bij Dongen Ice.
- Scheidsrechter: Hubert van der Horst heeft onlangs de scheidsrechterscursus gevolgd met goed resultaat. Hij heeft het diploma behaald. Ook Hubert ontvangt een bloemetje en we wensen hem veel succes met de nieuwe carrière. Kleding wordt bij de bond besteld.
- Bestuurssamenstelling:
- In 2021 is er een nieuw bestuur gekozen. Conform de statuten zijn Toine, Jacqueline en Leon aftredend en herkiesbaar. De voorzitter wordt altijd in functie gekozen. Er waren voor de ALV. geen kandidaten aangemeld voor het bestuur en de drie bestuursleden zijn bij acclamatie herkozen.
- Jaarverslag secretaris: Geen opmerkingen.
- Jaarverslag Weco: Geen opmerkingen.
- Paul Sluiter heeft per 1 januari 2024 Jacqueline vervangen.
- Verslag Kascommissie:
- De kascontrole is uitgevoerd door Wim Koreman en Nellie Oerlemans. Ze hebben decharge verleend aan de penningmeester Toine Snoeren.
- Wim Koreman is al benoemd voor kascontrole 2024 en 2025.
- Nellie Oerlemans is herkiesbaar voor 2025-2026 en is door de leden herkozen.
- Marjo Kouwelaar blijft reserve.
- Financiën:
- Iedereen heeft de jaarrekening 2023 , balans en begroting 2024 ontvangen. Er is in 2023 een nieuwe cv-ketel geïnstalleerd, de geluidsinstallatie is aangekocht en geïnstalleerd en natuurlijk de aanpassing van de toiletten en de keuken. Ondanks dat er zoveel geïnvesteerd is hebben we nog een ruim hoog saldo. Dit komt met name door de BPT’s, er zijn extra sponsoren binnen gehaald en de omzet is gestegen.
- Berry van Eijck ziet verschil tussen winst 2023 en kosten baten.
Ook de baaninrichting staan nog steeds op de balans. De € 8300,- zijn binnengekomen door de aandeel certificaten die in 2023 zijn uit gegeven.
- Pierre de Jong heeft een opmerking over de lasten €350,- van NL doet, maar ziet deze niet terug bij de inkomsten. Dit bedrag zit in de donatie subsidies. Subsidies, donaties en NL doet moet beter uitgesplitst worden zodat zichtbaar is wat wat is.
- Benoeming kascommissie:
- Wim Koreman is al benoemd voor kascontrole 2024 en 2025.
- Nellie Oerlemans is herkiesbaar voor 2025-2026 en is door de leden herkozen.
- Marjo Kouwelaar blijft reserve.
- Benoeming continuïteit commissie:
- Ad Meeren en Cor Timmermans zijn beide herkiesbaar. Dit is akkoord voor de leden.
- De continuïteitscommissie is beschikbaar als het volledig bestuur uitvalt of niet beschikbaar is. Gewaarborgde continuïteit moet er zijn.
- Verbouwing Kantine:
- De toiletten maar ook de keuken zijn ver klaar. Nog even de puntjes op i zetten.
- Maandag 6 mei wordt de stroomverzwaring afgemonteerd en dan kan alles aangesloten worden.
- Pierre de Jong heeft doorgegeven nog bezig te zijn met het doorgeefluik.
- Financiële plaatje: Er was voor de verbouwing € 25.000, – begroot. Niet begroot waren bijv. de montage van het plafond € 1500,-, stucwerk €350,-, accessoires toiletten € 450,- , extra installatie materiaal € 3500,-, Fremat gereedschap en reiskosten € 300,-
- In de praktijk waren ook dingen goedkoper en is er bij gemeente Dongen subsidie gevraagd in het kader van maatregelen ter verduurzaming bij verbouwing ( Van het gas af, isolatie, ledverlichting, energie besparend witgoed ). Uit het steunfonds Gemeente Dongen is in 2023 € 7500,- ontvangen. € 5235,- kwam rechtstreeks ten goede van de verbouwing, restant gaan naar de verlichting buitenbanen. Na verrekening blijkt dat de begroting met ongeveer € 1500,- overschreden wordt. Alle puntjes op de I zetten vergt grofweg nog een € 1000,-
- Bouwcertificaten: Er wordt gestart met de uitkering van de eerste bouwcertificaten. Volgens schema worden alle certificaten in vijf jaar terugbetaald. Leden die dit jaar terugbetaling krijgen worden door Toine Snoeren aangeschreven. Tegen inlevering van je certificaat word je betaald. Dit jaar wordt er € 1800,- afgelost op de certificaten.
- Vloer kantine: We gaan een poging doen om de vloer schoon te maken, lukt dit niet komen we terug bij de leden of we doen het er nog gewoon een tijdje mee.
Pauze
- NPC-competitie seizoen 2024-2025.
- De komst van nieuwe leden zorgt er mede voor dat we dit jaar erg veel inschrijvingen hebben voor de NPC-competitie. Nl 46 personen. Dwz dat er naar alle waarschijnlijkheid 5 teams NPC gaan spelen het komende seizoen. De komst van het 5e team heeft wel consequenties. Wij als bestuur willen wel zoals al jaren, deelname aan het NPC faciliteren. We vinden het belangrijk vanuit het oogpunt van representatie van onze club naar buiten toe. Naast de interne competities en toernooien vinden we het ook belangrijk dat onze leden zich in sportief wedstrijd verband kunnen meten met andere verenigingen. We reserveren speeltijd voor deze wedstrijden en de competitie kosten die verschuldigd zijn aan de NJBB worden door ons gedragen. De speeltijd zullen we moeten verdelen voor de hele club en niet alleen de NPC-spelers.
Maar een 5e team heeft ook banen nodig en hierdoor blijven er op 7 zaterdagen tijdens het winterseizoen maar drie binnen banen over waar de recreanten kunnen spelen.
Dit is de aanleiding geweest om tijdens een overleg Weco en bestuur de begin speeltijd aan te passen naar 10.30u voor de NPC en het verschuiven van de aanvang van de speeltijd voor recreanten van
- naar 14.00u om de recreanten tegemoet te komen in de beschikbare speeltijd.
- De vervroeging van de aanvang NPC is nog in onderhandeling bij de NJBB. Maar bondstoernooien, NK ’s en topdivisie beginnen allemaal om 10.30u. Reistijd kan hiervoor geen beletsel vormen.
- Het 5e team heeft nog geen captain. We zijn met de teams/captain in overleg hoe de samenstelling van de teams vorm gaat krijgen vorm gaat krijgen.
- Toekomst: Welke vraagstukken liggen er voor Henk van Roode:
- We willen onze vereniging op de kaart zetten, en we is niet de Weco of het bestuur maar dat zijn de leden. We hebben een mooie accommodatie met Hal, Buiten banen en kantine. Dit jaar 12 mei as. wordt het DK Tete á Tete toernooi bij ons gehouden en voor 2025 is het NK aangevraagd . Maar buiten dat hebben we vele mooie toernooien, lente feest en een heleboel meer evenementen per jaar te doen. Nu is het idee geboren om een denktank/klankbordgroep op te richten met leden van het Bestuur, Weco, hoco en leden om de toekomst te bekijken, ideeën uit te werken enz. Waar willen we naar toe als vereniging. Samen denken over ambities voor onze locatie, gezelligheid is het allerbelangrijkste. De mensen die interesse hebben om plaats te nemen in de denktank commissie kunnen zich aanmelden bij het bestuur.
- Commissies:
- Projectzaken: Cor Timmermans, gaat door.
Sponsors, NL – doet, organisator van het sponsortoernooi (20 augustus 2024)
Sponsor speelavonden worden in het zomerseizoen gecontinueerd, onder dezelfde voorwaarden. Er zijn twee nieuwe doeksponsoren in de hal Steba en Intersport Oosterhout.
- Buitendienst: Gaan door. De vrijwilligers van de buitendienst krijgen een dikke pluim, elke week weer dragen ze zorg voor de banen (binnen en buiten) en het buiten terrein.
- Horecacommissie: Gaan door. De nieuwe leden van de HOCO hebben hun draai goed gevonden. Peter Vreijsen is in goed overleg gestopt. Kees Zeebregts is het opperhoofd en Karel Seebregts, Ton Eikenaar en Theo Aarts ondersteunen hem waar nodig. Jacqueline van Rijckevorsel en Anneke de Laat ondersteunen om en om Kees met het financiële gedeelte. Ook zij verdienen een dikke pluim voor al hun werkzaamheden.
- BPT: Hans van Troost, blijft ongewijzigd, gaat door.
- Technische commissie: Pierre de Jong en Wim Koreman, zij gaan ook door.
- Contributie:
- De NJBB heeft de afdracht voor clubleden flink verhoogd. Hierdoor heeft de contributieverhoging van 2023 niet tot hogere inkomsten geleid. Het bestuur heeft besloten, vanwege een positief jaar, de contributie niet te verhogen voor 2025. Volgend jaar zullen we de noodzaak opnieuw bekijken.
- Rondvraag:
- Toon Klep: De nieuwe leden die voor de eerste keer bardienst draaien moeten goed geïnstrueerd worden. Antwoord: Er is altijd iemand van de HOCO aanwezig als nieuwe leden bardienst hebben.
- Iedereen heeft hard gewerkt maar Kees Zeebregts wordt naar het idee van Toon tekortgedaan.
- De vloerbedekking bij Casada gaat eruit, Toon is erlangs geweest en moest maar iemand van het bestuur langs komen. Oke gaan we doen.
Zwembad heeft meubilair over tafels, stoelen, fauteuiltjes, kleine tafeltjes we hebben een deal gemaakt met gesloten beurs. Wij het meubilair en het personeel van het zwembad een BPT. Terras schermen zijn gemaakt voor in de hal samen met dit meubilair en wat planten kunnen we een gezellig hoekje maken in de hal.
- Corrie Koreman: Nu de verbouwing klaar is, is er wel veel schoonmaakwerk bij gekomen en Corrie vraagt hiervoor ondersteuning. Belangstellende kunnen zich aanmelden bij het bestuur.
Desiree Raesen heeft zich aangemeld. Het bestuur gaat bekijken wat voor uren er nodig zijn en de vergoedingen.
- Corrie stelt ook voor om cirkels voor het boulen altijd te gebruiken, voor het baanonderhoud. Er zijn genoeg werpcirkels voor buiten. Het zal even wennen zijn, maar we moeten ons aanleren om met werpcirkels te spelen.
- Jeanne Broeders: Merkt op dat we de WECO zijn vergeten bij de commissies
- Astrid Moorman: Speelt komende periode niet mee met de NPC maar is reserve. Haar vraag is nu Hoe kom ik aan alle informatie? Antwoord: Via de Captain, je bent deel van de groep dus ontvang je automatisch alle info.
- Pierre de Jong: Voor het schenken van alcohol zijn regels . Er zijn certificaten behaald en deze moeten op de club aanwezig zijn! Waar zijn die ? Het bestuur en de Hoco hebben deze behaald. Hoco heeft nog drie leden die het certificaat moeten halen; Dit wordt georganiseerd. Van de Hoco of bestuur is altijd iemand aanwezig.
Als er meerdere zijn die een certificaat willen halen kunnen, ze zich melden bij het bestuur.
- Ruud van Dijck: Leuk dat de hal opgeknapt wordt met zitjes ed. maar mag je daar dan ook drinken? Antwoord zitjes wil niet zeggen drank.
- Berry van Eijk: Berry bedankt voor de bloemen en het boulerke voor zijn 25jr jubileum , namens hem maar ook zijn vrouw. Hij bedankt het bestuur ook voor het besturen van de organisatie en geeft hiervoor complimenten.
- Wil Brekelmans: De tijden van de NPC worden aangepast. En de vraag of het ook niet mogelijk is om de speeltijd op zondag te verlaten? Bijv 12.00-16.00u. Antwoord: we nemen het mee. Pierre de Jong geeft aan dat voorheen de tijd juist vervroegt is ipv verlaat.
- Maikel Leemans: Wanneer is er een ledenstop? Het is nu al erg vol in de hal/winter. Antwoord: Er komt geen ledenstop, de woensdag is soms vol, mar niet altijd en af en toe zorgt dit voor irritatie. We gaan ons hierover buigen om dit probleem op te lossen.
Jonge leden in de club zijn moeilijk te krijgen. Misschien is dit ook iets voor de denktank.
- Kees Zeebregts: Zou het iets zijn om voor de NPC-spelers samen iets te organiseren aan het eind van het seizoen in het clubhuis. Antwoord: Deze wordt meegenomen.
- Theo Aarts:1 april gaat de hal dicht. De zomerperiode spelen we buiten en in de winter binnen. Ondanks de weersomstandigheden zie ik dat er geregeld binnen gespeeld wordt na 1 april. Antwoord: Data zijn idd juist, maar als de situatie daar aanleiding toe geeft is er ruimte om daarvan af te wijken.
- Sluiting: 21.30u